Hopeanuoli-foorumi - keskustelualue aikuisempaan makuun. (K13)
09.02.2010 kello 02:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Hopeanuoli.comin keskustelualue kaikenikäisille hopeanuoli.com - Unofficial Finnish Nagareboshi Gin Site Gingapedia - vapaa Hopeanuoli-aiheinen tietosanakirja Bemmu.com Tokion-matkoja Hopeanuoli-kauppa
Linnunradan Sanomat meteorgin.net - Kipsun Hopeanuoli-sivut Addressi Hopeanuoli-mangan Suomi-julkaisun saamiseksi URUMI Futago Shop

Etusivu   SARJAKUVA Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä GNG-fanituksen tiimoilla ärsyttää?  (Luettu 3144 kertaa)
Nawulf
神様 Kamisama (+17)
総大将 (Soudaishou)

Sukupuoli: nainen

« : 21.09.2006 kello 08:58 »

Tämän tekstin on kirjoittanut Äffä:

Tuolla puhuttiin aiemmin siitä, mikä GNG:ssä ärsyttää, puhutaampa nyt siitä, mitkä asiat GNG:n nettifanitukseen liittyen saavat itse kunkin raivoihinsa.   Grin

(Kuten esimerkiksi kaikesta mahdollisesta valittavat GNG-faneina roikkuvat tyypit..)

Itselläni aina kolahtaa päässä, kun joku on kirjoittanut jonkun nimen/termin huolimattomuuksissaan ihan älyttömällä tavalla väärin. Erityisesti seuraavat versiot saavat minut näkemään punaista:
"hopeanuoli" (Onko se ison alkukirjaimen laittaminen niin saamarin vaikeaa?!)
"Hopea Nuoli" (Grr...)
"Akakabooto" (Kabuto=kypärä)

GNG väärin kirjoitettuna, esim. NGN, GBG...  Lips Sealed

Hopeanuoli sivut
Hopeanuoli unet
Hopeanuoli manga
Hopeanuoli anime
(Oletteko koskaan kuulleet semmoisesta asiasta kuin väliviiva?!)

Oikeinkirjoituksen lisäksi toisinaan ärsyttää, kun joku keksii pitää omaa näkemystään jostakin GNG-hahmosta yleisesti hyväksynä totuutena, esim. "Smith on huono taistelija" tai "Weed on söpö" tai "Hyena on tyhmä" tai "Sniper on ruma" tms. Jonkun mielestä Sniper saattaa olla siistin näköinen, Hyena viisas kuin mikä, Smith maailman paras taistelija ja Weed ruma kuin tupakoiva teinipissis... (Siis eivät omia mielipiteitäni, mutta omat mielipiteet ja faktat pitäisi pystyä erottamaan toisistaan.)

Liittyykö GNG-fanitoimintaan jotain sinua ärsyttäviä piirteitä?
tallennettu

"Kawaiidesunipponnekoplllfffrrrrtttttttt.. perkele." | "Hävisivät ku mummo utuun."
Käy klikkailemassa ötöjäni! | Pakkoruotsi pois! | Tappelunhimoisten animoitujen koirahahmojen verisiä väkivaltakohtauksia.
Nawulf
神様 Kamisama (+17)
総大将 (Soudaishou)

« Vastaus #1 : 21.09.2006 kello 08:59 »

Minua ärsyttävät eniten tällaiset todella nuoret lapset, jotka ovat juuri aloittaneet netinkäytön ja huomaavat sitten, että haluavat tehdä kotisivut. Ja mistäs muustakaan aiheesta ne sivut tehtäisiin, kuin Hopeanuolesta, Weedistä ja Rikistä?

Tuloksena on Expagelle, Geocitiesin Pagebuilderille, Suntuubin, Webbisivun ja Freewebsin p*skoille valmispohjille tehtyjä epätoivoisia räpellyksiä, joissa ei ole mitään uutta tai omaperäistä.

Kuvat on haalittu milloin mistäkin, joko luvalla tai ilman. Jos kuvat on hankittu luvalla, sivusto on kuorrutettu kauheilla copyright-tiedoilla: Täällä on materiaalia paikasta X -läpyköitä on toistakymmentä tai luvalla hankittujen harvojen kuvien alla lukee kissankokoisilla kirjaimilla, kenen sivuilta se on saatu _luvan_ kanssa, ja että näpit tulisi pitää irti (!!!111!??+).

Luvattomat kuvat ovat sitten aivan oma lukunsa. Kuvavarkaita on kolmenlaisia:

- Ne, jotka omivat kuvat itselleen ja kieltävät niiden edelleenkäytön sillä syyllä, että tunnustavat hankkineensa ne luvatta jostain muualta.
- Ne, jotka suuttuvat kuin pienet draamakuningattaret ja meuhkaavat vaahto suussa vastaan, kun heille huomauttaa, että poistapa nuo varastamasi kuvat. Tuloksena on kauhea tappelu yleensä vieraskirjan välityksellä, jossa kuvavarkaan kaverit tulevat puolustamaan häntä ja haistattamaan niille, jotka vaativat kuvien poistoa. Lopulta kaikki huutavat toisilleen ja pikku-noob sulkee sivunsa ja jättää sinne tekstin: "mä lopetin nää sivut ku enjaksanu enää niit syytöksii. mä poistun netist iki ajoiks. ottekste nyt tyytväsii senkin IDIOOTOT!!!!!111 vihaan teitä pilasitte mun elmän!!!1 onko hauksaa???+ HÄVETJKÄÄ!!1"
- Ne, jotka ovat juuri saaneet sivunsa pystyyn ja ensimmäisen kuvavarkaushuomatuksen tullessa he ovat jo menettäneet kiinnostuksensa koko hommaan, ja väittävät jopa, etteivät osaa poistaa palvelimelle ladattuja tiedostojaan tai poistaa suoralinkityskoodia...

Plagiointi, väärän tiedon levittäminen ja muuten vain huolimattomasti kirjoittaminenkin ärsyttävät. Kyllä ne kakarat ovat koulussa mustasukkaisia vaikka itse keksimästään tarravihon tyylistä tai ideasta tuoda hyppynaru kouluun, ja kun kaikki muut alkavat matkia, tulee suru puseroon. Mutta netissä ei tajuta, että matkimista ja varastamista sekin on, kun tekee sivut kysymättä lupaa käyttämiinsä materiaaleihin.

Tätä tapahtuu kotisivujen lisäksi myös IRC-Galleriassa ja ii2.orgissa. Siellä kakarat tunkevat omat kuva-albuminsa täyteen varastettuja kuvia, "ommaavat" niitä "ihQraxupoxu"-kavereilleen ja levittävät lisäksi väärää tietoa. Jos kuvasta huomauttaa, kuva ei todellakaan katoa, vaan oma kommentti ja huomaat tulleesi mykistetyksi.

Minua ärsyttää myös, että vielä henkisesti kehittymättömät lapset tunkivat vanhalle foorumille. He eivät osaa kirjoittaa kunnolla, kaikki on puhekielistä ihkutus-emmä-vaan-tiiä-mössöä, jossa ei ole päätä eikä häntää. Miten jotain noin alle 13-vuotiasta voi edes kiinnostaa tällainen kuivakka ASIOIDEN POHDISKELU, KOMMENTOINTI, SPEKULOINTI JA PERUSTELU?

Täällähän ei ole mitään ihania, söpöjä kuvagallerioita Hopsun ihkuimmista hahmoista, GNG-musiikkia soittavaa nettiradiota, GNG- ja GDW-jaksojen katselumahdollisuutta tai henkilökohtaista neuvontaa siitä, kuoleeko Gin, onko Yukimura uros vai narttu, mikä oli Weedin veljen nimi ja mistä p*rhanasta niitä englanninkielisiä Riki-mangoja muka saa!

Sitä paitsi Hopeanuoli ja Weed ovat saaneet K11-leiman, sitä tulisi noudattaa foorumeillakin - mieluiten kuitenkin tuota foorumin omaa sääntöä, että pitää olla 13-vuotias. Tämä ei ole mikään Hopsu on ihana -klubi, jonne tullaan sanomaan kaikille "Moi mä oon ihan uus tääl ja tyksin hirveesti Hopsust ja weeidt, ne on vaan niin ihanii. ostin just weed 1 dvdn ja vähänkö se on IHQ!!!1 mä halluisin paljo uusi kavereit täält![/b] Cheesy Cheesy Cheesy"

Lainaus käyttäjältä: Tiiniuw
GNG:tä tunnutaan pitävän niin pyhänä, ettei siitä uskalleta tehdä minkäänlaista parodiaa ja jos tehdään, se haukutaan lyttyyn ja kaikki loukkaantuvat. Okei, mauton huumori on pahasta, mutta enemmän hakisin jotain älyllistä huumoria.

Niinpä, hyvässä mielessä pilantekeminen ei ole sen sallitumpaa, kuin kritiikinkään antaminen. Voi juma, kun sain huutia silloin noin vuosi sitten, kun uskalsin laittaa kuvakaappauksia Weedistä esille ja jopa vielä haukkua (tosin perustelujen kera, sydän väärällään siitä, miten lempisarjani jatko-osa oli menty raiskaamaan) niitä. Mutta totta se on silti: Weediä katsoessa tuntuu siltä, että tökkii itseään haarukalla silmään, eikä tiedä itkisikö vaiko nauraisi.

Toinen ääripää on se, että sarjasta osataan vain valittaa. Kaikki hahmot ovat p*skoja, juoni on p*ska, piirrostyyli on p*ska, sarjojen kesto on väenvängällä venytetty ja valivalivalivali. Miksi tällainen henkilö sitten EDES katsoo jotain sarjaa, kun kaikki on vaan niin täyttä p*skaa?

EDIT:

Täällähän ollaan jo melkoisesti ruotu jo asioita, jotka tuppaavat minua ärsyttämään. Mutta on minulla silti vielä sanottavana jotakin.

Se mikä minua pistää kovasti selkärankaan on IRC-galleriassa oleva yhtisö "Hopeanuoli on Jumala" (kaikista eniten tämä) ja sun muut variaatioyhteisöt.
Tässä pari kommettia, jotka saavat niskakarvat pystyyn:

"ui ui.. tänne hän on tullu juttuu jo sen verran ettei omat selitykset enää näy!! Nice,nice.. itekkii tutustuiin hopeanuolee joskus 3-vuotiaana (sillon aloin tajuta niist jotaa) ja raahasin vhst: kouluu ja pakotin ihmiset kattomaan niit.. (x"
Siis mitä kummaa? 3-vuotiaana jo alkaa tajuta, mikä on kyse elämässä ja kuolemassa ja miksi ne tappelee keskenäänn. Aika häijyä, täytyy olla varmaan joku lapsinero, hyvä kun itse tajusin 3-vuotiaana penskana, että koiraa ei saa tökkiä silmään tai se puree. Ja mennäänkö kouluun jo 3-vuotiaana ja vielä pakotetaan ihmisiä katsomaan videoita?

"jepa.. oon nyt 13 vuotta fanittan rikii eikä loppuu näy.. <3"
Aikas hyvin. En voi muuta sanoa. Kommentit ovat samalta henkilöltä, joka on 16-vuotias. Toden totta, aikamoista fanitusta ollut, hyvä jos on osannut sanoa 3-vuotiaana edes Akakabuto tai Daisuke.

Ja näen suorastaan punaista, jos joku juuri Hopeanuolen hoksannut nuori tulee ihkuttamaan, miten "Riki on ihkupahkusöpisd44" ja että on suunnaton fani ja omistaa koko elämänsä Hopeanuoli leffoille.

Oikeasti, tuotakin saa kuulla vielä niin paljon, että Hopeanuoli olisi elokuva. Luulihan sitä silloin pienenä, kun ei ollut vielä aavistustakaan, että se onkin sarja. Mutta nyt kun nykyään sen osaa jo varmasti tulkita sarjaksi, dvd-boksin myötä ainakin. Ja jos ei, niin sitten on elokuvat ja sarjat oikeasti ihan sekaisin!

Eih, repesin! :'D
tallennettu

"Kawaiidesunipponnekoplllfffrrrrtttttttt.. perkele." | "Hävisivät ku mummo utuun."
Käy klikkailemassa ötöjäni! | Pakkoruotsi pois! | Tappelunhimoisten animoitujen koirahahmojen verisiä väkivaltakohtauksia.
Matto
大佐 (Taisa)

« Vastaus #2 : 21.09.2006 kello 10:07 »

Mikähän minua ärsyttäisi fanituksessa?

Eniten minua ehkä häiritsevät nämä ns. täydelliset fanit. Siitä fanituskohteesta ei löydy mitään vikaan, kun taas toinen aihe X on syvältä eikä siihen tarvita mitään perusteluita. Haukkua saa vapaasti, mutta voi odotahan, jos siitä sinun sarjastasi sanotaan jotain pahempaa. Silloin alkaa sellainen itku ja hampaiden kiristely että.

Toinen asia, mikä minua GNG-fanittajissa (suomalaisissa) häiritsee, on huumorintajun puute. Hopeanuoli on niin pyhä asia, ettei siitä saa tehdä minkäänlaista pilaa ja mahdolliset pilailijat tapetaan heti. Minusta GNG:stä pitäisi saada lisää huumoria, sillä puolet fanitoiminnasta lakkaa, jos pyöritään vain niiden ihanien faktojen ympärillä eikä kukaan vaivaudu keksimään mitään itse.
Tietysti on kukaan ei voi pitää kaikesta ja itse vedin herneen nenääi, kun jollakin ruotsalaisella foorumilla oli hyvin imartelevasti valittuja kohtauksia GNG:n suomalaisesta versiosta. Toivoisin kuitenkin, että vaikka jotkut eivät kestäkään GNG:n huumoristamista, niin niitä vitsiniekkoja ei silti yritettäisi teurastaa heti alkuunsa.
tallennettu

- Daleks have no concept of 'elegance'!
- This is obvious.
Äffä-ôkami
Vieras
« Vastaus #3 : 21.09.2006 kello 14:16 »

(Kiva, kun tämä ketju otettiin tänne. :B)

Toinen asia, mikä minua GNG-fanittajissa (suomalaisissa) häiritsee, on huumorintajun puute. Hopeanuoli on niin pyhä asia, ettei siitä saa tehdä minkäänlaista pilaa ja mahdolliset pilailijat tapetaan heti. Minusta GNG:stä pitäisi saada lisää huumoria, sillä puolet fanitoiminnasta lakkaa, jos pyöritään vain niiden ihanien faktojen ympärillä eikä kukaan vaivaudu keksimään mitään itse.
Tietysti on kukaan ei voi pitää kaikesta ja itse vedin herneen nenääi, kun jollakin ruotsalaisella foorumilla oli hyvin imartelevasti valittuja kohtauksia GNG:n suomalaisesta versiosta. Toivoisin kuitenkin, että vaikka jotkut eivät kestäkään GNG:n huumoristamista, niin niitä vitsiniekkoja ei silti yritettäisi teurastaa heti alkuunsa.

Tähän ilmiöön olen törmännyt itsekin. Joillekin GNG tuntuu olevan hirveän pyhä asia, eikä sen kustannuksella saisi vääntää minkäänlaista vitsiä. Esimerkiksi youtubessa (en nyt muista, oliko omiakin videoitani kommentoitu), mutta ainakin joku oli Zilverfangin piparivideoista sanonut, että se "halveeraa Hopeanuolta". Siis mitä ihmettä? Itse väittäisin olevani piinkova GNG-fani, mutta tähän mennessä en ole nähnyt edes youtubessa yhtäkään mielestäni GNG:tä oikeasti halveeraavaa videota, enkä oikein edes keksi, mikä sellainen voisi olla... Huumori pitää ottaa huumorina (ja mielellään myös osa elämän vakavammista asioista), sillä kaikesta ei todellakaan kannata vetää hernettä nenääsä.

Onhan meillä jokaisella ne omat pyhät asiamme, joista emme huumoria kestä, mutta vähän hassua se on, jos tähän asemaan asetetaan tv-sarja tai elokuva..  Tongue Ennemmin kuvittelisin, että joku suuttuisi, jos vaikka hänen parhaasta kaveristaan (tai vaikka jostain lähiomaisesta) väännetään törkeitä vitsejä tai ne ovat muuten vain mauttomia.
(Tai ok, heitetään, että minulla olisi kaveri nimeltä "Katja Könkkäräinen" ja joku tuttumme, jolla olisi jotain häntä kohtaan hampaankolossa, tekisi GNG-dupin, jossa joku selkäänsä saava hahmo on nimeltään Katja Könkkäräinen tai kaikki hahmot haukkuisivat Katja Könkkäräistä, niin se menisi yli. Tällaisessa tapauksessa itse huumoripiikki ei millään tapaa kohdistuisi Hopeanuoleen vaan animea käytettäisiin yksittäisen ihmisen solvaamisen välikappaleena. Sen lisäksi, että se olisi Katja Könkkäräistä kohtaan väärin, olisi myös GNG-animen halveeraamista käyttää sitä niin mauttomaan tarkoitukseen..)
Ok, osa dupeistakin (varmaan minun tekemistänikin) ylittää varmasti mauttomuusrajan, mutta niin kauan, kun niissä ei haukuta ketään oikeaa henkilöä tai vaikka ihmisryhmää, niin menköön.

Yleensä minulta ainakin irtoaa eniten vitsejä minulle rakkaita asioita - kuten vaikka sarjojen lempihahmojani - kohtaan. Näin ollen en näe siinä mitään pahaa, vaikka GNG:stä väännettäisiin kuinka törkeää huumoria tahansa. Kyllähän kunnon fani sen kestää. Wink

(Tuo ruotsalaisten suomalaispätkien mollaaminenhan on nyt vähän rajatapaus - siinähän juuri pilkataan toista ihmisryhmää, mutta toisaalta, olemmehan mekin naureskelleet ruotsalaisten dupeille..) "Meiän Akame on uskottavampi kuin teiän Akame! Meiänpäs! Meiänpäs! - Meiän Akame on uskottavampi kuin teiän Akamet yhteensä! - Meiän Akame puhuu teiän Akamejen äänet!" XD
Ehkä sen voisi heittää sinne suomalaisten ja ruotsalaisten iänikuisen sanaharkan piikkiin (ja jos pohditaan asian oikeellisuutta, pohditaan tuon sanaharkan oikeellisuutta yleensäottaen, eikä GNG-duppien osalta, jotka ovat joka tapauksessa kaikissa Pohjoismaissa aika pöljät. XP )
tallennettu
Tiiniuw
戦士 (Senshi)
**

Because I can.

« Vastaus #4 : 06.10.2006 kello 16:07 »

Täytyy kai meikäläisenkin jotain tässä sanoa, kun kerran mahdollisuus on.

Jos jokin asia ottaa päähän GNG:n fanituksessa, se on tämä surullisenkuuluisa vikinä kaikkien hahmojen menneisyydestä. Ihmiset haluavat esim. tiikeriveljeksille oman mangan, jotta saataisiin enemmän tietää heidän historiastaan, ja ihmiset vaativat tietää enemmän Akamen menneisyydestä tämän napanuora-ajasta asti. Kaikista hahmoista pitää saada tietää kaikki taustat. Olenko ainoa, jota tämä koko helahoito ottaa päähän?

Minä en näe mitään järkeä siinä, että kaikista hahmoista pitäisi tietää kaikki. Sellainen syö hahmon mielenkiintoa, eikä jätä tilaa omille tulkinnoille, puhumattakaan fanitarinoille. Kieltämättä olisi mukava tietää enemmän joidenkin hahmojen ulkonäköön liittyvistä yksityiskohdistakin kuten esim. Hakuron arvesta naamassa, mutta liika on aina liikaa. Ja ylipäätänsä koko ruikuttaminen koirien menneisyydestä on aivan turhaa, koska kaikista koirista ei yksinkertaisesti tulla koskaan tekemään omaa mangaa tai tarinaa. Siinähän menisi henki ja elämä koko tekijältä. Ja mainitsinko jo, että hahmotkin menettävät mielenkiintonsa sitä menoa?

Jos ihmiset haluavat näkemyksiä hahmojen menneisyydestä, väsätköön itse sellaiset, jos ei kerran virallista selostusta niistä ole. Kirjoittakoon fanitarinoita tai raapustakoon doujinsheja, millään ei ole väliä. Jos ihmiset vain älyäisivät käyttää mielikuvitustaan, meillä olisi hyvin monitasoisia tulkintoja eri hahmoista tässä faniyhteisössä. Eli kynä tai näppäimistö käteen ja ihmettelemään siitä.
tallennettu

David: What do you think, Maddie? That people's behavior patterns are decided at birth, like gender, or eye color? Or do you think people become irresponsible because they aren't getting enough vitamins?
Maddie: I love your logic: "I'm a jerk, but it's voluntary, so that makes it okay."
-Moonlighting
Inarah
Hurtta
戦士 (Senshi)

Kaiken Ulvonnan Kapellimestari

« Vastaus #5 : 14.11.2006 kello 00:25 »

Tiiniuw tässä mainitsikin yhden minua ärsyttävistä asioista, juuri sen, että halutaan tietää kaikki koirien taustoista itse herra Takahashin sepittäminä. Tämmöinen toimintamalli olisi suoraan kuin amerikkalaisista elokuvista! Niissä ei  jätetä mitään arvoitukseksi, vaan kaikki annetaan valmiiksi pureskeltuina. Itse pidän kovasti hahmojen taustojen keksimisestä, kuten Fujin lapsuuden tai Chutoran korvan mysteerin miettimisestä. Näistä minulla olisi todella kova inspiraatio tehdä kaikenmaailman fanitarinoita ja jos saisin nyt tietää, miten ne oikeasti menivät, niin innostus lopahtaisi samantien. Ja jos kaikki olisi selvää pässinlihaa, niin todennäköisesti nämä foorumit sitten olisivat niitä: "Hope4nuoli ja WeedO Q on nIin IhQQQuiiijJJJJ!!??!?+++11!<3<3<3<333<3<3<33<3<3! eix OokKi??!++1"

Mutta asiaan, myös ne fanittajat, jotka ovat niin tietävinään kaiken GNG:stä, ärsyttävät. He sanovat kivenkovaan, että: "Näin on näppylät, ei vastaväitteitä" vaikka tuskin tietävät mistä puhuvat. Uskottavuus menee viimeistään siinä kun kohtaat tekstissä "Agakabuuthon" tai "Fudzin". Ehkä he omistavat GNG DVD-boksin ja pari mangan pahalaista sieltä täältä ja ovat heti leuhkailemassa tietävyydellään, vaikka joutuvatkin kovasti tulkitsemaan tarinaa kuvien perusteella (ainakin mangassa Cheesy). Mielestäni ainoa, joka voi tuntea GNG:n perin pohjin, kaikkine mysteereineen ja syineen on Yoshihiro Takahashi itse. No hei, postia hälle siis, übertiedonjanoiset!

Jos asioita ei pohdiskella tai niistä ei väitellä rikkaasti niin onko niistä järkeä sitten keskustellakaan?
tallennettu

Calvin: "Look at all the stars! The universe just goes out forever and ever!"
Hobbes: "It kind of makes you wonder why man considers himself such a big screaming deal."
NightWolf-_-
Elämän metsästäjä
戦士 (Senshi)

Sukupuoli: mies

Life must go`on!

« Vastaus #6 : 14.11.2006 kello 12:49 »

Kyllä kaikki tähän mennessä esiin tulleet asiat pitävät paikkansa. Sillehän ei voi mitään, että on olemassa yhtä monta mielipidettä kuin on siihen kantaa ottaneitakin, vai mitä?

Mutta kyllä sekin minua ärsyttää, jos joku kivenkovaa väittää, että juuri hän on oikeassa, esim. Että "Riki on paras!" ja "toi sun lempikoirasi on ihan tyhmä!". Siis tuo on se, mikä minua pistää esimerkiksi ärsyttämään. Eikö sitä voitaisiin vaan sopia, että kaikki ovat yhtä hyviä omalla tavallaan? Pitää löytää se kultainen keskitie.

Kirjoitusvirheetkin ovat oma lukunsa, sillä kyllä nyt teksti mikä on kirjoitettu täysin hutaisten pistää silmään ja aikas pahasti. Mutta on syytä muistaa, että niitäkin on kahta tyyppiä: Toiset vaan kirjoittaa, mitä sattuu välittämättä ollenkaan onko se oikein vai väärin, ja sitten on ne, mitkä tosissaan yrittää kirjoittaa oikein, mutta vahingossa tulee virheitä.

Itse esimerkiksi yritän kyllä oikeaoppisesti kirjoitella, eli yrityksestäni se ei ole kiinni, mutta se on vahinko jos sinne jää jotain kirjoitusvirheitä. Pyydänkin anteeksi jo tässä vaiheessa, jos tässä ko. tekstissäni on virheitä, eli huomioikaa tuo lukihäiriöasiani, vaikka se ei pahimmasta päästä olekaan. Niin sellaisen voi kai antaa anteeksi, jos yksi kirjain uupuu tai on liikaa? Kunhan siitä selvän saa. Tosin kolmantena on ketkä kirjoittavat tahalteen väärin ärsyyttääkseen muita.

Omalukunsa ovat nuo kaikki ihqihku-tyypit, vaikka pitäisikin Hopsusta ei sitä pidä yhtenää toitottaa. Ei siinäkään mitää pahaa ole, mutta rajansa kaikella.

Totta se on, että rikkaista väittelyista syntyy asiaa eteenpäin vieviä keskusteluita. Kaiken ei pidä olla sitä yhtä ja samaa viivaa, muuteen kaikki on liiankin harmaata.
tallennettu

Uusia ja vanhoja töitäni: http://nightwolf85.deviantart.com/ Päivityksiä aika-ajoin.
Saiccu
Susityttö
戦士 (Senshi)

Oh hi!

« Vastaus #7 : 15.11.2006 kello 18:38 »

Täällähän ollaan jo melkoisesti ruotu jo asioita, jotka tuppaavat minua ärsyttämään. Mutta on minulla silti vielä sanottavana jotakin.

Se mikä minua pistää kovasti selkärankaan on IRC-galleriassa oleva yhtisö "Hopeanuoli on Jumala" (kaikista eniten tämä) ja sun muut variaatioyhteisöt.
Tässä pari kommettia, jotka saavat niskakarvat pystyyn:

"ui ui.. tänne hän on tullu juttuu jo sen verran ettei omat selitykset enää näy!! Nice,nice.. itekkii tutustuiin hopeanuolee joskus 3-vuotiaana (sillon aloin tajuta niist jotaa) ja raahasin vhst: kouluu ja pakotin ihmiset kattomaan niit.. (x"
Siis mitä kummaa? 3-vuotiaana jo alkaa tajuta, mikä on kyse elämässä ja kuolemassa ja miksi ne tappelee keskenään. Aika häijyä, täytyy olla varmaan joku lapsinero, hyvä kun itse tajusin 3-vuotiaana penskana, että koiraa ei saa tökkiä silmään tai se puree. Ja mennäänkö kouluun jo 3-vuotiaana ja vielä pakotetaan ihmisiä katsomaan videoita?

"jepa.. oon nyt 13 vuotta fanittan rikii eikä loppuu näy.. <3"
Aikas hyvin. En voi muuta sanoa. Kommentit ovat samalta henkilöltä, joka on 16-vuotias. Toden totta, aikamoista fanitusta ollut, hyvä jos on osannut sanoa 3-vuotiaana edes Akakabuto tai Daisuke.

Ja näen suorastaan punaista, jos joku juuri Hopeanuolen hoksannut nuori tulee ihkuttamaan, miten "Riki on ihkupahkusöpisd44" ja että on suunnaton fani ja omistaa koko elämänsä Hopeanuoli leffoille.

Oikeasti, tuotakin saa kuulla vielä niin paljon, että Hopeanuoli olisi elokuva. Luulihan sitä silloin pienenä, kun ei ollut vielä aavistustakaan, että se onkin sarja. Mutta nyt kun nykyään sen osaa jo varmasti tulkita sarjaksi, dvd-boksin myötä ainakin. Ja jos ei, niin sitten on elokuvat ja sarjat oikeasti ihan sekaisin!
tallennettu

Celestial
pensselimiäs
子犬 (Koinu)
*

« Vastaus #8 : 27.02.2007 kello 20:00 »

Minuakin ärsyttää nämä juuri GNG:n ja GDW:n huomanneet natiaiset, mistä te muut olette jo ahkerasti kirjoitelleetkin. Ja se jos mikä näiden vekaroiden kanssa saa pannun kiehumaan on, että he yleensä tietävät vain Weedin, koska se on uudempi kuin Hopeanuoli ja tulevat sitten sanomaan kaikkia omia päätelmiään Weedin vanhus-hahmoista.. Esim. "Mä tiiänki mistä se Weedin isä, Gin on saanu sen arvet!!!11 No ku se tappeli nuorena sen Hougenin kanssa nii se Hougen onnistu raapasee sitä sillee pahasti. En muista kauheesti!!!1"

Että näin. Mutta on kyllä välillä hupaisaakin selailla niitä GNG ja GDW-kotisivuja, jotka ovat juuri tällaisten pikkuisten käsialaa... Mutta joo, kaikki ärsyttävyydet ovatkin jo mainittu, joten pidän nyt näppini erossa näppäimistäni ja katoan.
tallennettu

Adsij
Turha
戦士 (Senshi)
**

Sukupuoli: mies

bluyämöö

« Vastaus #9 : 27.02.2007 kello 21:25 »

Valitusta siitä, että anime on liian lyhyt. Onhan se kieltämättä aika vähäkestoinen, mutta ei se ole niin paha juttu, että siitä pitäisi isokin numero tehdä. Ärsyttää myös juuri nuo erittäin vakavat väärinkirjoitukset. Sekin on inhottavaa, jos joku luulee tietävänsä GNG:stä enemmän kuin uskookaan, ja rupeaa väittelemään tai muuta vastaavaa. Se on aika vastenmielistä. Oikeastaan se on vain huonon maineen hankkimista, ainakin jos ei myönnä olevansa väärässä.

Uudet teinix-kakarat, jotka ovat huomanneet GNG:n ja Ginga Densetsujen kiinnostavuuden, vaikkeivat ole edes kypsiä ymmärtämään niistä mitään. He juuri tekevät näitä perättömiä päätelmiä kaikista eniten. Varsinkin suomennosten suhteen. Näyttävät suhtautuvan suomennokseen paljonkin vakavammin kuin alkuperäistekstiin ja ääninäyttelijöihin.
tallennettu

-Maailman vahvin koira.
Smith: -Onko sellainenkin olemassa?
Shakou Inu
Vieras
« Vastaus #10 : 23.06.2007 kello 09:45 »

Ehkä nuo yleiset kirjoitusvirheet joita jossain määrin lukee paikassa tai toisessa, se kun ei ole mitään uutta GNG-asiaa ilmaantunut jollei nyt Weediä lasketa, mangojen saatavuus ja kieli, ja totta puhuen myös se ettei osaa piirtää hienoja kuvia aiheesta vaikka monia kertoja onkin tullut yritettyä.

Vielä rasittaa se kun GNG on niin unohdettu juttu yleisesti ottaen monien keskuudessa jos tosielämästä puhutaan. Silloin tällöin siitä tulee parhaimpien kavereiden kanssa juteltua tai harvemmin katseltua.
tallennettu
Shiryu
Kippurahäntä
子犬 (Koinu)
*

« Vastaus #11 : 30.06.2007 kello 02:02 »

Minua ärsyttää aika paljon lyhyet kommentit kuten; "Daisuke on tyhmä", "Riki on paras!" jne. ilman minkäänlaisia perusteluja, minusta mielepiteisiin kuuluvat perustelut. Ilman niitä viestit ovat vajaat.

Myös Äffän mainitsema oikeinkirjoitus, kuten isojen alkukirjaimien puuttuminen hermostuttaa ja muut virheet. Tietysti on inhimillistä tehdä virheitä, mutta sitä varten viestin voi lukea uudelleen ja tarkistaa ne. Ei se kovin kauaa aikaa voi viedä tai vaivaisen väliviivan lisääminen "Hopeanuoli" ja "sivut"-sanan väliin. Olisi myös mukavaa, jos fanit kirjoittaisivat oikein henkilöiden nimet. Yleisiä virheitä, joita olen muilla foorumeilla huomannut;

John -> Jonh
Daisuke -> Daisuki, Dai-suki, Dai-suke (Miksi siihen pitää laittaa viiva tai kirjoittaa Daisuki?!)

Myös tälläiset "ihkuttajat" ärsyttävät. Tätä on siis niin ärsyttävä lukea:

"Hopeanuoli on niiiiiin IhQQQQQQQQ <3333333"
"Oijj siis D44 se on niin håt, Daisuke siis..<33 namu<33"
"KAWAII!!!!!HOPSUU!!!! <33333"

Tälläiset asiat siis saavat minut hermostumaan, useastikin. Eniten yleensä tuo jälkimmäinen.  Angry
tallennettu
Wlof
Poronpurija
戦士 (Senshi)
**

« Vastaus #12 : 30.06.2007 kello 10:55 »

Minuakin ärsyttävät nämä juuri kirjoittamaan oppineet penikat, joiden teksti on vain sellaista "juu määki rakastan niinq Hopsuu ja Weedii ja sillee ja Reika on nii-iiin söpis<3<3" -tyylistä täysin turhaa potaskaa. Pääni meinasi räjähtää vähintään viiteentoista kertaan ennen kuin löysin tämän foorumin, sillä minä en vain kestä pikkulapsia enkä tuollaista aivotonta sontaa, jota he kirjoittavat. (En ole tuolla vanhemmallakaan foorumilla käynyt ties miten pitkään aikaan, kun se ei aiheuta muuta kuin vitutusta. Jos joskus saisi vielä aikaiseksi sen, että poistaisi tunnuksen...)

Lisäksi ärsyttävät ihmiset, jotka eivät tiedä sarjasta mitään. Sanovat elokuvaksi, kirjoittavat kaikkien hahmojen nimet väärin, eivätkä ole nähneet kuin dubatut ja leikatut videot ja arvostelevat sarjaa sen perusteella. Ja sitten vielä kutsuvat itseään tosi kovaksi faniksi. Ei sillä, eihän sitä kaikkea voi tietää, mutta kai sitä voisi miettiä kuinka kova fani sitä loppupeleissä on, jos ei ole katsonut niitä videoitakaan kymmeneen vuoteen. Ei tässä muuta vikaa ole, mutta näiden ihmisten kanssa on vain niin rasittava keskustella aiheesta, kun heille joutuu selittämään ummet ja lammet asioista, kun he vain katsovat silmät pyöreinä vieressä eivätkä siltikään ymmärrä mistään mitään.

Sittenhän on tietysti myös tämä sarjan pyhyys, mistä moni on jo maininnutkin. Tuntuu välillä vähän siltä, että mitään hahmoa ei saisi inhota tai arvostella, tai se on vähintäänkin henkilökohtainen loukkaus Yoshihiroa kohtaan. Kaikesta pitäisi tykätä ja kaiken pitäisi olla aivan täydellistä. Kaiken lyttyyn haukkuminen on toki typerää, koska ketään ei pakoteta katsomaan mitään mitä pitää täytenä p**kana, mutta ei se sitäkään nyt tarkoita, että kaikkea pitäisi rakastaa. Itse ainakin inhoan Gingoissa varsinkin nyt vanhempana moniakin asioita, mutta kyllä niitä hyviäkin juttuja löytyy vastapainoksi vähintään saman verran.

Tämä pyhyyshän liittyy sitten myös tähän fanijuttujen tekemiseenkin. Jotkut ovat ilmeisesti sitä mieltä, että sarjasta ei missään nimessä saisi kirjoittaa yhtään ficciä, tehdä yhtään videota tai piirtää yhtään kuvaa, jos asiat eivät ole täsmälleen samalla tavalla kuin ne sarjassa oikeastikin ovat. Huumorihan on jotain aivan järkyttävää, ja hahmojen muuttaminen millään tavalla tuhoaa välittömästi Yoshihiron maineen, ajaa hänet yrittämään itsemurhaa viinalla ja lääkkeillä kun hänen elämäntyönsä on turmeltu niin häikäilemättömästi, ja pilaa koko sarjan aivan täysin lopullisesti ja peruuttamattomasti. Elinkautinenhan siitä pitäisi tulla, jos joku uskaltaa edes yrittää tehdä mitään faniväkerryksiä.

Jos joku oikeasti ottaa jonkun fanin teokset noin vakavasti, niin kyllä se ongelma on minun mielestäni aivan hänen omansa. Minulle itselleni on aivan yksi hailea, vaikka joku parittaisi kenet tahansa keskenään. Ei sitä kenenkään ole pakko katsoa/lukea, eikä se muuta alkuperäistä sarjaa mitenkään. Minusta on pelkästään positiivista, jos joku viitsii tehdä jotain fanijuttuja, koska kyllä se muuten menee aika kuivaksi nähdä ja lukea aina niitä samoja vanhoja juttuja. Minä en vain näe siinä mitään ongelmaa. Se on sitten taas jo eri asia, jos joku alkaa väittämään, että asiat menevät oikeastikin niin kuin vaikka hänen kirjoittamassaan ficissä.
tallennettu

"Pitäisikö poronhoitajien ehkä käyttää poronsa autolla mäkkärissä syömässä?"
Polecat
中尉 (Chuui)

« Vastaus #13 : 01.07.2007 kello 16:28 »

Irc-Gallerian kautta olen törmännyt yhteen (noh, on niitä oikeasti useampiakin, mutta suurin osa on jo mainittu Grin) ärsyttävään seikkaan. Tai ei se oikeastaan edes ärsytä, ennemminkin rasittaa.. Kyse on siis tästä joidenkin ihmisten pakkomielteestä etsiä väen vängällä virheitä tai muuta (negatiivista) huomautettavaa toisten piirustuksista. Asiallinen kritiikkihän on tietysti asia erikseen (sen minä kyllä otan mielelläni vastaan), mutta entäs sitten nämä tällaiset: "Ton nimi kirjoitetaan kyllä Rikii, eikä Riki", "Rikillä ei oo tollanen kuvio päässä, ja sen tassut on oikeasti ruskeat. Niin ja muuten Hopeanuolen tassut on harmaat ja Fujin ruskeat", "eiks tolla Kookakoiralla ollu toinen silmä puhki??", "Ei tuo kyllä näytä yhtään Sniperiltä", "Tuosta puuttuu Hiyan ja Giyan, mutta muuten tosi hieno", "hopeanuolella ei ollu noin pienenä noita arpia päässä", "nuo nimet on kyllä ugetsu, hagetsu ja minagetsu!", "John on paras! Ei siitä saa tehä tuollaista nössöä!", "Eiks punasilmällä pitäis olla punaset silmät?", "Hopeanuolella on kylläki ruskeat silmät :/" ja sitten toiseen piirustukseen joku toinen tyyppi kommentoinut: "hopeanuolen silmät on kyllä siniset". *huoh* Voisivat jotkut ihmiset ensinnäkin ottaa asioista selvää, ennen kuin tulevat kitisemään "vääräoppisista" piirustuksistani ja toisekseen: onko tämän päivän ihmisille ihan outo sellainen käsite kuin taiteilijanvapaus (vaikka kyse olisikin fanitaiteesta)? Miksi ihmeessä joidenkin mielestä fanitaiteena piirrettyjen hahmojen tulisi olla jokaista karvaa myöten esikuviensa kopioita?

Ja sitten nämä kolme iänikuista kysymystä, jotka - monine variaatioineen - esiintyvät myöskin yleensä Irc-Galleriassa ja pistävät verenpaineen kohoamaan: "Ootko Hopeanuoli-fani?", "Tykkäätkö Hopsusta ja Weedeistä?" ja "Ootko piirtäny nää itte??". Siis ovatko ihmiset oikeasti tyhmiä vai tyhmiä? Ei, en minä tietenkään tykkää Hopeanuolesta, enkä ole Hopeanuoli-fani missään määrin, vaikka minulla on Galleriassa kaksi albumia omistettuna Hopeanuoli-fanitaiteelle, kuva Hopeanuoli-kokoelmastani ja yhteisöistänikin vaikka kuinka moni liittyy Hopeanuoleen tai Weediin. Roll Eyes Jotkut voisivat myös opetella lukemaan Galleriassa niiden piirustusalbumien kuvaukset, niin minun ei tarvitsisi vähän väliä lukea kyselyjä siitä, olenko piirtänyt albumien kuvat itse ja ovatko ne mallista vai eivät. *huoh* (Tämä viimeinen ei kyllä liittynyt varsinaisesti Hopeanuoleen, mutta esiintyy yleensä Galleriassa Hopeanuoli-fanarttieni yhteydessä, niin siksi laitoin sen tähän ärsytyksiin mukaan.)
tallennettu
Snowdance
Honorable Student
戦士 (Senshi)

Se oli kiukkuinen penikka.

« Vastaus #14 : 26.05.2008 kello 19:01 »

Vaikuttaa siltä, että asenteeni suojelee minua monilta ärsyyntymisiltä. Minusta kaikki ihquttamiseen liittyvät lapsellisuudet ovat vain luonnollinen asia, kun aiheena on Hopeanuoli, jonka faneja löytyy jo päiväkoti-ikäisistä. Esitänkö liian ymmärtäväistä? Voisin olla eri mieltä, jos joutuisin jatkuvasti lukemaan tuollaista tekstiä asiallisten viestien välissä esimerkiksi tällä foorumilla, mutta muuten minua ei kiinnosta se, miten yli-innokkaasti nuoret fanit faneuttaan netissä ilmentävät. Kunhat eivät tee samaa suureen ääneen kaupungilla. Kaista- ja materiaalivarkaudet ovat sitten oma huolenaiheensa.

Oikeastaan ainoa minua ärsyttävä asia on 'aitofaneus', johon liittyy Hopeanuolen suomidubbausten periaatteellinen inhoaminen. Tämä koskee muutakin animea, mutta Hopeanuoli on haukkujien tyypillisimpiä esimerkkejä, koska se on niin yleinen sarja sekä suomeksi että alkuperäiskielellään. Kyllä minäkin sen tiedostan, että Golden Voice Oy koostui vain neljästä keskinkertaisesta puhujasta ja että japanilaiset dubbaajat eläytyvät usein reploihinsa antaumuksella - mutta pelkästään se, että puhekieli sattuu suomi, ei automaattisesti tee dubbauksesta 'hirveää, sietämätöntä ja kaikin tavoin miljoona kertaa huonompaa kuin ihanat japsiäänet.'

Erityisen ärsyttävää tuo on joidenkin hyvin nuorten, juuri mangan ja animen ihmeellisen maailman löytäneiden japanifanien sanomana. Voi olla, että tunnen vähän katkeruutta siitä, miten helposti nykyään pääsee käsiksi animesarjoihin vaikka sitten japaniksi puhuttuina (nyt, kun ne eivät enää itseäni kiinnosta...) Ei-vielä-niin-kauan-sitten sai tyytyä suomenkielisiin lastenvideoihin, eikä ollut varaa valittaa jostain dubbauksen tasosta. Entäs jos Hopeanuolet olisi alunperinkin julkaistu täällä alkuperäisäänillä ja suomeksi tekstitettynä, siis ei-lastenpiirrettyinä? Veikkaisin, että suomalaisten animefanien määrä voisi olla reilusti pienempi, enkä minäkään kirjoittaisi tätä viestiä Hopeanuoli-foorumille. 

Ja se Agapioon vertaaminen...ei. Se, joka väittää Hopeanuolen ja varhaisen Digimonin suomidubbien kuulostavan samantasoisilta, ei ole kuunnellut kuin toisen ääniraitaa (ja pahimmassa tapauksessa ei kumpaakaan.) Hopeanuolen dubbi ei ehkä ole loistava tai laadukas, mutta sitä sentään on huonoimmillaankin mahdollista kuunnella, toisin kuin Agapion hirveimpiä tuotoksia. Tämä ei ole enää mielipidekysymys, piste. Wink

Jos totta puhutaan, niin minä olin vähän pettynyt GNG:n japaniääniin. Vika ei ollut ääninäyttelyssä, vaan ärsyttäviltä kuulostavissa puheäänissä. En ole vieläkään tottunut lapsi-Giniin tai niihin keskenäännnn lähes identtisiin mörinä-ääniin.

tallennettu

Kerro minulle, jos kohtaat tuntemattoman koiraelokuvan! Lista. Uutta! Arvostele katsomiasi koiraelokuvia ja lahjoita arvostelusi sivulle! Arvosteluvieraskirjaan.
Pelilista@Playfire
Nawulf
神様 Kamisama (+17)
総大将 (Soudaishou)

« Vastaus #15 : 26.05.2008 kello 19:39 »

Toinen ääripää on se, että sarjasta osataan vain valittaa. Kaikki hahmot ovat p*skoja, juoni on p*ska, piirrostyyli on p*ska, sarjojen kesto on väenvängällä venytetty ja valivalivalivali. Miksi tällainen henkilö sitten EDES katsoo jotain sarjaa, kun kaikki on vaan niin täyttä p*skaa?

Tämä on pahentunut viime aikoina. En viihdy ulkomaislla foorumeilla enää paljon yhtään, sillä oli kyse mistä tahansa, se haukutaan sanomalla, että "Takahashin pitäisi pitää lomaa" tai että "Kerrassaan naurettavaa, taitaa olla Takahashilta ideat loppu ja taidot ruosteessa".

Tiikeriveljesten oma tarina haukuttiin tylsänä. Weedin jatkuessa sen pituutta, kansikuvia, vihollisvalintoja ja hahmojen kuolemia on vain haukuttu, samoin Takahashin murroksessa olevaa nykyistä piirtotyyliä. Silti porukka vain hengaa siellä foorumeilla, päästäkseen muiden mukana kuorossa valittamaan Takahashin itsensä ja hänen teostensa paskuutta. Jos asia todellakin vaivaa noin paljon, niin miksei vaan voi pitää turpaansa tukossa, ja keksiä itselleen jotain muuta tekemistä sen sijaan, että haukkumisen jälkeen kuitenkin ostetaan ne mangat ym. krääsät, hillutaan aiheen foorumeilla keskustelemassa, katsotaan animeita, kuunnellaan musiikkeja, piirretään fanitaidetta, kirjoitetaan fanitarinoita ja ylläpidetään fanisivuja?

Nawu ei nyt kans tajuu.

Ärsyttää vielä ipanoiden sivut, joilla sukupuussa esiintyy Yamabuki, Hiya-n, Giya-n ja Joo, ja muualla Daisuki, Gohei/Kohei yms.

tallennettu

Jeikei
Vieras
« Vastaus #16 : 28.07.2008 kello 08:41 »

Minua ärsyttää myös, että vielä henkisesti kehittymättömät lapset tunkivat vanhalle foorumille. He eivät osaa kirjoittaa kunnolla, kaikki on puhekielistä ihkutus-emmä-vaan-tiiä-mössöä, jossa ei ole päätä eikä häntää. Miten jotain noin alle 13-vuotiasta voi edes kiinnostaa tällainen kuivakka ASIOIDEN POHDISKELU, KOMMENTOINTI, SPEKULOINTI JA PERUSTELU?

On aika epäreilua olettaa, että kaikki alle 13-vuotiaat on automaattisesti vaahtokarkkipäitä (viittaan sillä siihen, että aivoitus on yhtä kehittynyt kuin vaahtokarkilla), joilla ei ole muuta tekemistä kuin ihkuttaa kaikkea Giniin ja Weediin liittyvää. Itse muistan, kun olin 11- ja 12-vuotias, ja voin vannoa että en harrastanut 'ihku-raksu-poksuilua' enkä mitään 'Hopsu on niin sulonen hanipöö'. Silloin ihan pienenä, kun näin ekan kerran Hopeanuolta, ajattelin ihan haltioituneena että 'Onpas tuo Hopeanuoli ihana koira. Se osaa hypätä tosi sulosesti!' Voin vaikka vannoa, että jossain Ircissä löytyy jopa minun ikäiseni - 14-vuotias IhQ-tyttö joka on katsonut ehkä kerran Hopeanuolet läpi ja luulee tietävänsä niistä kaiken. Ei ikärasismia!

Eniten tuossa kommentissa häiritsee se, että miten lapset muka voivat kehittyä fiksummaksi, jos me ei neuvota niitä (ei nyt sentään ihan kädestä pitäen), vaan haukutaan heti kun joku luulee että se onkin Daisuki tai Rikii. Itse sain juuri serkkuni uskomaan (pitkäaikaisen väittelyn jälkeen), että sen koiran nimi on Minaketsu eikä Inaketsu, ja olen valmis neuvomaan muissakin epäselvyyksissä, koska serkku ei ole vielä siinä iässä joka hankkii kaiken tiedon netistä.

Tottakai minuakin ärsyttää se, että ircissäkin ja ii2.orgissa harrastetaan sydämiä ja TeInIx-IhQDaa-kieltä, eikä suostuta uskomaan jos jokin tieto on väärin, mutta niin se vain on, että jotkut ihmiset ovat ääliöitä, eivätkä usko mitä niille sanotaan.

Kun foorumilla kirjoitetaan tuollaisia juttuja, miten muka juuri 13 vuotta täyttäneet uskaltaisivat tulla foorumille, jos ette anna mahdollisuutta ja sanotte juuri niin kuin Nawulf ylempänä. Kyllä on alle 13-vuotiaita, jotka ovat fiksuja, osaavat päätellä asioita eivätkä ole keskenkasvuisia ipanoita. Olihan Briteissäkin yksi huippunero 8-vuotias!

Tulipas nyt pitkä viesti, mutta oli pakko tulla ilmoittamaan oma mielipiteeni tähän aiheeseen.
tallennettu
Äffä-ôkami
Vieras
« Vastaus #17 : 28.07.2008 kello 12:49 »

Joo, minuakin raivostuttaa tuo kaikkien nuorempien fanien jatkuva ihkupeeloiksi leimaaminen, vaikka monet kieltämättä sellaisiksi ovatkin heittäytyneet. Nämä lapsiparat kai luulevat olevansa cooleja. Roll Eyes Kuitenkin, olemme me itsekin olleet joskus 12 ja tuskin kovin moni ajattelee itse olleensa ihkupeelo vai miten on? Minä olin ainakin tosi asiallinen Hopeanuoli-fanituksen suhteen, vaikka kieltämättä tuossa iässä oli tiettyjä muita typeriä piirteitä... En minä ollut Koga Ninja Dog Webiäkään perustaessani kolmeatoista vanhempi ja silti se idea riitti innostamaan porukkaa kuin villisika tiikeriveljeksiä.

Mitä mieltä olette muuten hahmoille annetuista ylimääräisistä kliseistä? Minulta aikoinaan pilasivat Potter-fanituksen kaikenmaailman Sirius x Remus -paritukset ja Hopeanuolestakin tuppaa olemaan kaikenlaista... Giniä ja Beniä, siinä missä Weediä ja Jeromeakin yritetään parittaa alinomaa, myös omituisempia kliseitä löytyy. Gohei on leimattu naisia vihaavaksi juopoksi, Johnista on tehty jonkinlainen itserakas naistenmies, ihmisiä syövä Deadly Weapon onkin väärinymmärretty hyvis, Weedin oikeudenmukaisuus on naiivia lapsellisuutta ja Hidetochista en viitsi edes mainita mitään. Huumori on sinänsä hyvä asia, mutta ajoittain ottaa kieltämättä aivoon, kun hahmot ajatellaan pelkästään noiden kliseiden mukaan ja kaikki animesta ja mangasta tutut faktat unohdetaan.
tallennettu
Wlof
Poronpurija
戦士 (Senshi)
**

« Vastaus #18 : 28.07.2008 kello 13:38 »

Itse en ymmärrä ihmisiä, joilta fanon-homoparitukset pilaavat jonkun fanituksen. Mikä ihme siinä on, että pitää ottaa niin tosissaan joku asia, joka ei oikeasti alkuperäisteoksessa ole selvästikään millään tavalla totta? Pitäisikö niiden fanijuttujen tekeminen sitten lopettaa, jos se pilaa joiltakin koko fanituksen? Vai onko se ihmisen oma vika, jos antaa niiden pilata jonkun hienon asian? Ei yksinkertaisesti mene minulle päähän, että vaikka jonkun Queer as Folk-homoista vääntämä heterotarina voisi pilata minulta sen fanituksen, ei todellakaan. Kertokaa minulle miksi ihmeessä ne pitää ottaa niin vakavasti, jos niistä ei edes pidä?
tallennettu

Ana Mizuki
戦士 (Senshi)
**

The Mad Scientist fan

« Vastaus #19 : 28.07.2008 kello 18:31 »

Edit.

Lainaus
Mitä mieltä olette muuten hahmoille annetuista ylimääräisistä kliseistä? Minulta aikoinaan pilasivat Potter-fanituksen kaikenmaailman Sirius x Remus -paritukset ja Hopeanuolestakin tuppaa olemaan kaikenlaista... Giniä ja Beniä, siinä missä Weediä ja Jeromeakin yritetään parittaa alinomaa, myös omituisempia kliseitä löytyy. Gohei on leimattu naisia vihaavaksi juopoksi, Johnista on tehty jonkinlainen itserakas naistenmies, ihmisiä syövä Deadly Weapon onkin väärinymmärretty hyvis, Weedin oikeudenmukaisuus on naiivia lapsellisuutta ja Hidetochista en viitsi edes mainita mitään. Huumori on sinänsä hyvä asia, mutta ajoittain ottaa kieltämättä aivoon, kun hahmot ajatellaan pelkästään noiden kliseiden mukaan ja kaikki animesta ja mangasta tutut faktat unohdetaan.

Täytyy nyt tähänkin samalla kommentoida, että itse en ymmärrä ihmisiä, joilta homoparitukset ynnä muut kliseet pilaavat jonkun fanituksen. Mikä ihme siinä on, että pitää ottaa niin tosissaan joku asia, joka ei oikeasti alkuperäisteoksessa ole selvästikään millään tavalla totta? Pitäisikö niiden fanijuttujen tekeminen sitten lopettaa, jos se pilaa joiltakin koko fanituksen? Vai onko se ihmisen oma vika, jos antaa niiden pilata jonkun hienon asian? Ei yksinkertaisesti mene minulle päähän, että vaikka jonkun Queer as Folk-homoista vääntämä heterotarina voisi pilata minulta sen fanituksen, ei todellakaan. Kertokaa minulle miksi ihmeessä ne pitää ottaa niin vakavasti, jos niistä ei edes pidä?

Olen ihan samaa mieltä, tietysti fanon ei ole canon, mutta esimerkiksi Jeromen ja Weedin välinen homosuhde ei näyttäisi yhtään oudolta minusta. Jos taasen tarkoitat että hahmoja fandomeissa sanotaan yksinomaa homoiksi, vaikka canonissa ei ole paljoa todisteita, se on ärsyttävää.
tallennettu
Wlof
Poronpurija
戦士 (Senshi)
**

« Vastaus #20 : 28.07.2008 kello 19:56 »

Olen ihan samaa mieltä,tietysti fanon ei ole canon, mutta esimerkiksi Jeromen ja Weedin välinen homosuhde ei näyttäisi yhtään oudolta minusta.

Jos taasen tarkoitat että hahmoja fandomeissa sanotaan yksinomaa homoiksi, vaikka canonissa ei ole paljoa todisteita, se on ärsyttävää.

Minä tarkoitin nimenomaan sitä, että vetää jostain fanonista herneen nenääsä siksi, että hahmot ovat homoja, tai OOC tyyliin John on naistenmies. En ole varma puhuiko Äffä sitten noista kliseistä fanonin vai canonin puolella, mutta jos canonin, niin en kyllä ole samaa mieltä. En ole muistaakseni törmännyt yhteenkään ihmiseen, joka väittäisi jotain hahmoa tosissaan homoksi, Johnia naistenmieheksi jne. Miten siellä voi edes mitään naistenmiehiä olla, kun ei siellä naisiakaan ole?

Potter-puolella nyt kai on aika lailla kuollutta koko muu fandom paitsi poikarakkaus-aiheinen, mutta enpä sielläkään ole törmännyt yhteenkään ihmiseen, joka oikeasti selittäisi kuinka Harry on homo.

Pointti tuossa omassa viestissäni oli lähinnä siis se, että jos jonkun fanituksen pilaa se, että ihmiset parittavat fanitarinoissaan tai -kuvissaan mieshahmoja keskenään, niin en ymmärrä miten. En vaikka sitä tehtäisiin paljonkin. Tai siinä mielessä toki, jos ei voi sietää homoja tai homoparituksia, mutta se on kyllä minusta ihmisen oma ongelma. Tai sitten jos koko muu fandom kuolee, mutta se on minusta Gingapuolella vielä melko kaukana. Ja toisaalta se olisi kyllä siinä mielessä ymmärrettävääkin, että koko sarjassa ei ole kuin pari vaivaista narttukoiraa.
tallennettu

Äffä-ôkami
Vieras
« Vastaus #21 : 28.07.2008 kello 23:23 »

Se pilasi sen lähinnä niistä henkilökohtaisista syistä, että satuin suunnilleen vihaamaan Sirius Mustaa, kun taas Remus Lupinia palvoin suuresti. Ja ko. homma oli yläasteella ja jouduin homman uhriksi kavereideni taholta joka saakutin päivä koulussa, niin se alkoi kyllä latistaa Potter-tunnelmaani. Tuo oli vain esimerkki, joka ei liittynyt Ginga-fanitukseeni millään tavalla. Halusin vaan tiedustella ihmisten mielipiteitä kliseistämisestä.

Tarkoitus ei ollut myöskään ottaa homo-parituksia suurennuslasin alle. Ne vaan ovat nykyään sen verran yleisiä joka sarjan fanituksessa, että tulivat pakostikin osaksi esimerkkejä.

Ja canon ja fandom ovat kyllä meikäläiselle niin vieraita käsitteitä, että jätän ottamatta kantaa.

Edit: Kiitos, Ana Mizuki. Käytin termiä kliseistää, koska ei tullut mitään muutakaan sellaista kuvaavaa termiä mieleen, joka kuvaisi hyvin sitä, että hahmolle yleistetään joku hieman kaukaahaetumpi ominaisuus ja hahmo aletaan käsittää sen kautta. Eli ihmiset alkavat muodostaa mielipiteensä hahmosta sillä perusteella, mitä fandomissa esitetään.
tallennettu
Ana Mizuki
戦士 (Senshi)
**

The Mad Scientist fan

« Vastaus #22 : 29.07.2008 kello 00:23 »

Se pilasi sen lähinnä niistä henkilökohtaisista syistä, että satuin suunnilleen vihaamaan Sirius Mustaa, kun taas Remus Lupinia palvoin suuresti. Ja ko. homma oli yläasteella ja jouduin homman uhriksi kavereideni taholta joka saakutin päivä koulussa, niin se alkoi kyllä latistaa Potter-tunnelmaani. Tuo oli vain esimerkki, joka ei liittynyt Ginga-fanitukseeni millään tavalla. Halusin vaan tiedustella ihmisten mielipiteitä kliseistämisestä.

Tarkoitus ei ollut myöskään ottaa homo-parituksia suurennuslasin alle. Ne vaan ovat nykyään sen verran yleisiä joka sarjan fanituksessa, että tulivat pakostikin osaksi esimerkkejä.

Ja canon ja fandom ovat kyllä meikäläiselle niin vieraita käsitteitä, että jätän ottamatta kantaa.

Canon = Mitä sarjassa itsessään tapahtuu

Fanon = Mitä fanikirjoittaja on lisännyt tarinaan, tai yleinen fanipiirin mielipide jostain asiasta.

En kyllä itse ymmärrä, miksi puhut asiasta kliseismisenä, suurimman isän aikaa kaikki fanon-huomiot ovat joko kirjoittajan omia huomioita sarjasta tai jonkun Mary Sue -hihhulin toimia...
tallennettu
Wlof
Poronpurija
戦士 (Senshi)
**

« Vastaus #23 : 29.07.2008 kello 10:14 »

Ymmärsin kyllä, mutta halusin vain kysyä, kun sain sen käsityksen alunperin tekstistäsi, että jonkun fanon-väkerrykset voivat pilata toisen fanituksen kokonaan vain sen takia, että niissä sattuu olemaan homoja, enkä itse ole koskaan ymmärtänyt miten se tapahtuu.

Mutta siis joo, tuo Potter-juttuhan oli aivan ymmärrettävä.
tallennettu

Matto
大佐 (Taisa)

« Vastaus #24 : 29.07.2008 kello 13:33 »

Käytin termiä kliseistää, koska ei tullut mitään muutakaan sellaista kuvaavaa termiä mieleen, joka kuvaisi hyvin sitä, että hahmolle yleistetään joku hieman kaukaahaetumpi ominaisuus ja hahmo aletaan käsittää sen kautta. Eli ihmiset alkavat muodostaa mielipiteensä hahmosta sillä perusteella, mitä fandomissa esitetään.
Minun täytyy sanoa: tuo on juuri niitä ärsyttävimpiä puolia kaikissa fanituspiireissä. On aivan ok, että otetaan jotain hahmojen "oikeita" piirteitä ja käytetään niitä ficeissä/fan artissa jne. mutta sitten kun luodaan puhtaasti omien mielipiteiden perusteella hahmo (i)lle taustoja ja yritetään epätoivoisesti kaunistella tapahtuneita. Vuotiksessa olen esimerkiksi ilolla seurannut keskustelua, jossa ihmiset väittävät kiven kovaan, että Kalkaros ei kiusannut Harrya Tylypahkassa. Jotenkin kirjat puhuvat toista kieltään tästä asiasta...

Esimerkissä GNG:n John. Monet fanit maalailevat Johnista kuvaa samanlaisena puolueettomana, kylmähermoisena ja tasa-arvoisena hyviksenä kuin Gin, mutta sillä erolla, että John on kaupan päälle pahapoika ja cool. Sellaisia pieniä yksityiskohtia kuten John hyökkäämässä koirien kimppuun takaapäin tai menettämässä malttinsa täysin Hougenia vastaan taistellessa, ei huomioida ollenkaan.
Beniä taas pidetään monissa tilanteissa typeränä, täysin voittamattomana ja lisäksi huonona isänä, koska hän jätti Crossin ja pennut oman onnensa nojaan ja lähti taisteluun. Viimeisen ymmärrän, mutta muita en. Ok, Ben ei ole kivan värinen, mutta käsittääkseni ulkonäkö ei vaikuta luonteenpiirteisiin.

Tässä taas samaan syssyyn menevät Ken ja George. Kenistä valitetaan sitä, että "hän on ihan kuin Ben" ja äkkipikainen eikä mitään johtajatyyppiä eli ei muistuta Beniä. George taas saa osakseen hirveästi fanitusta, koska... Niin, miksi? Onko George ikinä tehnyt/sanonut mitään? Siis sellaista, jonka joku mangaa lukeneista ymmärtäisi oikeasti?

Weedissä taas luonteiden "fandom-muutoksista" kärsii eniten Weed itse, mistä itse pääosittain syytän sitä, että hyvin harva oli tutustunut itse sarjaan ennen kuin alkoi mielipiteitään jaella. Varsin harvat alunperin lukivat esimerkiksi ne kolme englanniksi ilmestynyttä Weedin osaa ja ne, jotka lukivat -no, ei kolmessa osassa hirveän pitkälle pääse. Voisi sanoa, että suurin osa faneista kuitenkin seurasi Weediä pitkälti sen perusteella, mitä muut ihmiset netissä selittivät. Tämän seurauksena monista hahmoista luotiin luonteita puhtaasti oman mielikuvituksen varassa ja kun manga saatiin ehkä joskus käsiin, ei se hirveästi mielipiteitä muuttanut, koska harva niitä osasi lukea. Itse sanoisin, että Georgellakin on nykyisen kaltainen faniarmeijansa sen takia, että koira näyttää kivalta.

GNG:n ja GDW:n homoparitukset eivät nyt suoranaisesti minua häiritse, kun ne pystyy helposti välttämään, mutta täytyy sanoa, että ne ovat Ginga-fanituksen skitsahtanein osa. Ne ovat koiria hyvänen aika, ja vaikka ne puhuisivatkin, se ei muuta tätä asiaa pätkän vertaa. Kukin omalla tavallaan eivätkä sarjakuvat ketään satuta, mutta siitä huolimatta Jerome/Weed ei aiheuta minussa muuta kuin halun pitää turvallista etäisyyttä fanittajaan.
tallennettu

- Daleks have no concept of 'elegance'!
- This is obvious.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!